Radim Smička: Optimalizace pro vyhledávače - SEO |
||
Ukázka1. Úvod ................................................................................................. 4 2. Historie internetových katalogů a vyhledávačů ............................ 6 2.1. Rozdíl mezi katalogy a vyhledávači ................................................... 6 2.1.1. Katalogy ...................................................................................... 6 2.1.2. Vyhledávače ................................................................................ 7 2.2. Historický vývoj ............................................................................... 9 2.3. Současné tržní podíly vyhledávačů .................................................. 15 2.4. České vyhledávače a katalogy ........................................................ 16 3. Předpoklady pro optimalizaci ....................................................... 22 3.1. Javascript ...................................................................................... 22 3.2. Flash ............................................................................................. 23 3.3. Splash page ................................................................................... 23 3.4. Rámce ........................................................................................... 24 3.5. Klikací obrázkové mapy ................................................................ 26 3.6. Rozbalovací menu .......................................................................... 27 3.7. Problém s dynamickými stránkami .................................................. 27 3.7.1. Praktický příklad optimalizace dynamických stránek .............. 28 3.7.2. Přepisování URL pro Windows IIS ........................................... 30 3.8. Session ID ..................................................................................... 31 3.9. Časté změny v URL ....................................................................... 31 3.10. Automatické přesměrování ........................................................... 33 3.11. Duplicitní URL ............................................................................. 33 3.12. Validnost HTML kódu ................................................................. 34 3.13. Velikost stránky v KB .................................................................. 35 4. Metody v SEO .............................................................................. 36 4.1. Optimalizace obsahu stránky - On page faktory .............................. 36 4.1.1. Klíčová slova (keywords) .......................................................... 36 4.1.2. Výběr klíčových slov ................................................................. 37 4.1.3. Nástroje na vyhledávaná slova ................................................ 38 4.1.4. Konkurenčnost klíčového slova ................................................ 41 4.1.5. Stop slova .................................................................................. 42 4.1.6. Škodící slova ( poison words ) .................................................. 42 4.1.7. Dobrá a špatná návštěvnost (traffic) ........................................ 43 4.1.8. Konverzní poměr ....................................................................... 43 4.1.9. Důležité tagy na jednotlivé stránce ........................................... 44 4.1.10. Optimální počet klíčových slov v textu stránky ...................... 48 4.1.11. Klíčová slova na začátku tagu (stránky) ................................ 49 4.1.12. Klíčová slova v URL ............................................................... 50 4.1.13. Vlastní obsah ........................................................................... 50 4.2. Off page faktory ............................................................................ 51 4.2.1. PageRank .................................................................................. 51 4.2.2. Algoritmus PageRanku ............................................................. 51 4.2.3. Model náhodného surfaře ......................................................... 52 4.2.4. Charakteristika PageRanku ..................................................... 53 4.2.5. Toolbar PageRank .................................................................... 55 4.2.6. Skutečný PageRank .................................................................. 55 4.2.7. Tématicky a předmětově orientovaný PageRank ..................... 56 4.2.8. Model inteligentního surfaře ..................................................... 57 4.2.9. Topic-Sensitive PageRank ........................................................ 58 4.2.10. SEO a tématický PageRank .................................................... 60 4.2.11. BadRank a PageRank 0 .......................................................... 60 4.2.12. Rozdělení interního PageRanku .............................................. 60 4.2.13. Rankingy ostatních vyhledávačů ............................................ 66 4.2.14. Mapa webu .............................................................................. 66 4.2.15. Jak získávat zpětné odkazy ..................................................... 67 4.3. Anchor text (link text) .................................................................... 69 4.3.1. Okolí odkazu ............................................................................. 70 4.3.2. Obrázkové versus textové odkazy. ........................................... 70 4.3.3. Google bomba ........................................................................... 71 4.4. Ostatní Off-page faktory ................................................................ 73 4.4.1. Klikavost na vyhledávané slovo ............................................... 73 4.4.2. robots.txt ................................................................................... 74 4.4.3. ErrorDocument 404 .................................................................. 76 4.5. Jak analyzovat výsledky optimalizace .............................................. 78 5. Zakázané metody v SEO .............................................................. 80 5.1. Co lze považovat za spam .............................................................. 80 5.1.1. Skrytý text nebo odkazy ............................................................ 80 5.1.2. Malý text ................................................................................... 80 5.1.3. Klamná a často opakovaná slova ............................................. 81 5.1.4. Cloaking .................................................................................... 82 5.1.5. Odkazové farmy ........................................................................ 82 5.1.6. Klamné přesměrování ............................................................... 82 5.1.7. Doorway pages ......................................................................... 83 5.1.8. Duplicitní web nebo stránky ..................................................... 83 5.1.9. Tapetování katalogů duplicitními doménami ........................... 84 5.1.10. Jiné klamné taktiky vedoucí k zmanipulování vyhledávačů ... 84 5.1.11. Cybersquatting ........................................................................ 85 5.2. Spam report .................................................................................. 86 5.3. Na co si dávat pozor ...................................................................... 86 5.3.1. Zaregistrování stránek do tisíců vyhledávačů .......................... 87 5.3.2. Trvalé pozice ve vyhledávačích ................................................ 87 5.3.3. Garantované umístění .............................................................. 87 5.3.4. Analýzy pozice ve vyhledávačích .............................................. 87 5.3.5. Lepší pozice bez zásahu do obsahu ........................................... 88 5.3.6. Reference ................................................................................... 88 6. Praktická ukázka postupu SEO ................................................... 89 6.1. Optimalizace serveru Bazos.cz ....................................................... 90 6.2. Optimalizace serveru Jasminka.cz ................................................... 96 7. Závěr .............................................................................................102 Seznam použité literatury ............................................................... 104 Slovníček ......................................................................................... 107 Seznam tabulek a grafů .................................................................. 117 Přílohy .............................................................................................. 118
|
|